الأربعاء، 7 يوليو 2010

أبحث مع ...أفروديت

 أنا مش عارفني .. أنا تهت مني .. أنا مش أنا .. لآ حالي .. حال ..ولا شكلي ..شكل       
            ولا ده أناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
                                  

       
  الصورة دي للراجل "  اللوكل مان " آصدي" الجنتل مان "اللي أنا وبحسي الصحفي عثرت عليه في أحد أحياء القاهرة وزي ما أنتوا شايفين عريان وكان مرمي جنب الحيط
 أقصد مجرد من ملابسه وملقي علي جانبه  الأيسر بعد أستئصال جزء هام وكبيرمن مخه من قبل أحد المتسولين أقصد المستهبلين وهوالحاكم بأمره سخصيآ وبصراحة مطلقة شدني شكله ونومته الذليله بجوار الحيط وعلمت أيضآ منه أن كل أهالي المنطقة رفضوا أستضافته أو علاجه وذلك خوفآعلي أنفسهم من الحاكم بأمره....                           
   وعندما توجهت إليه وطلبت  منه مبدئيآ أن يقلع النظارة رفض وأصر علي لبسها     
قائلآ بالحرف /مع أني نفسي حد يتعرف عليه وياخدني عنده... بس الحقيقة مكسوف ومش قادر أوري وشي للناس.                                                                  
فتغاضيت أنا عن قلعة للنظاره قائلة / صراحة عندك حق أنت مش ناقص فضايح كفاية الي اتعمل في حضرتك.وبدأت حديثي الجاد معه " ممكن تعرفنا بنفسك ده لوكنت فاكرطبعآ؟ ذلك الأمر قائلة/ بصراحة عندك حق أنت مش ناقص فضايح كفاية اللي أتعمل  فيك  " وبدأت حديثي الجاد معه قائلة/ م تعرفنا بحضرتك ده لوكنت فاكر ؟ 
رد قائلآ/ بصراحة أنامش فاكر كل حاجة بس أسمي " دستور عريان ".                 
قلت له / ومين اللي عمل فيك كده وغيرفيك وفي الأخر رماك كده ؟    
رد قائلآ /أنا عارف كويس مين اللي عمل فيا كده وغير ملامحي لصالحه وفي الأخر رماني وهوالمتصرف الوحيد فيه...تصوري ياأستاذه ... دا حذف أصدي خد مني الفقرة
76 وحط لي بدالها " خازوق " وده مش ليه لوحدي دا لكل مواطن بس الناس مشغوله في الأفران عشان العيش أبو مسامير.. ياأبلة الحكومة مش مكفيها المسامير كمان خوازيق ....                                                                                         
قلت له بضيق شديد  /وأزاي حضرتك توافق ع اللي أتعمل فيك ده عمل حصل  غير مشروع ؟                                                                                        
 رد قائلآ / ومين قال أني موافق ولا كنت عمري في يوم هوافق بس كنت هعمل أيه ومين غيري في البلد دي يقدر يقول ..أحم                                                              
وقلت له / أه بس البلد دي فيها حكومة مفكرتش تعمل محضر في أي قسم .                 
رد عليه بسخرية/ حكومة هههههههههههه حكومة لهدلة الشعب و إطاعة الحاكم          
قلت له / عندك حق كويس أنك مش لجأت لكده  ومش بعيد كان يجيلك " أسفكسيا " أنت 
كمان وتروح مننا أكتر ماأنت رايح .                                                           
وفي الأخر أحب أوجه رسالة لكل مواطن حر أنه يحاول يساعدنا بمبلغ قيمته 25 قرش ورق عشان نحاول نكسي الراجل ونشتري له " تيشرت من الوكالة "  ومنه لله إللي كان السبب ." اللي هيعلق ويقول انه اصدي ع اللي أصدي عليه فعلآ أنا معرفووووووووووووووش...هههههههههههه.."
                                                          

هناك 19 تعليقًا:

افروديت يقول...

يعيش دستورنا... أسم الله عليه .. أسم الله عليه.هههههههههه.

ويكا يقول...

ايه ده الفقره 54 اتشالت ، يا نهار ابيض يا جدعان ، يانهار ابيض ، يانهار ابض.

دا انا كنت مأكد عيهم الا الفقره 34 دى ما تتشالشى ابداً، ازاى يشيلوها؟

وكمان حطوا خازوق مكانها ، اووووف ، الا دى بقى.
عارفه
مع ان الفقره 22 دى كانت مهمه جدا فى عمنا الدستور ، اللى لاقيتيه ده . بس برده احنا ما نقدرش نعيش من غير الفقره 15 دى .
الا صحيح رغيف العيش بقى بكام دلوقنى؟؟؟
وقراط البرسيم ، غلى برده ولا لسه زى ما هواته.
الا هو الريس ...... متقال لسه عايش ولا مات خلاص.

انا عموما ، احب اضم صوتى لصوتك وانادى بتعديل الفقره 5 من عمنا الدستور ده مره تانيه وعدم حذفها ، لاحسن انا مش فاهم اى حاجه خاااالث
لانهم منبهين عليا انى لو فهمت هيشيلوا الفقره (اتنيييييين) خالص هى كمان

علاء المصرى يقول...

مرحبا أفروديت
لو الشخص دة حقيقة ممكن نتبرعلو بجد

شكرا للمجهود

علاء المصرى يقول...

أنا ممكن اتبرعلو بأحد الفقرات وليكن76

ونشوف حد يكمل ونرجع الخازوق لأصحابة

علشان محدش يبقالة عندنا حاجة

نفسى تفرح بيا يارب(الشهاب) يقول...

معلش
اسألك انتى سؤال يا افروديت
انت مجالكيش السكر ولا الضغط
الله انا تعبت
واتخنقت
سف
مش عارف اعمل ايه
فى المدونه
الكل
بيشتكى منها

فارس عبدالفتاح يقول...

يرجى الاحاطة


http://www.youtube.com/watch?v=7C8HWQVe448&feature=related

بلال عادل رجب. يقول...

جميل جدا
جميل جدا
وسرد رائع
جزاك الله خير
رائع
بس بخصوص الراجل او الدستور
فهو
عضم ومعول عليه شويه لحم خدعه

هتشوفوا يقول...

قال نتبرعله قال. يتحرق الدستور عاللي عاملينه عاللي معدلينه على كل كليله

افروديت يقول...

ويكااااااا/ هههههههههههههه.. أنت ايه يبني موتني من الضحك من كلامك أنت فظييييييييييع وبعدين بنصحك أوعي تحاول تفهم أحسن اليومين دول بيلموا اللي بيفهموا لذلك أنا نااااااااسيه كل حاجة ومش بحاول أبذل مجهود وأفهم أحسن أنت عارف... نورت جدآ ياوئام وربنا

افروديت يقول...

علاء المصري / ربنا يخليك بجد كلك ذوق بس في الحقيقة ده مش شخص أصلا وأناعرفت أنك فهمت أصدي ع ايه ... ميرسي جدآ ع ذوقك وأحساسك بغيرك... أما عن موضوع الفقرات فهو محتاج تغير جزئي جذري وأحتمال بعدهايتصلح أن شاء الله.. تحياتي لحضرتك

افروديت يقول...

الشهاب / بصراحة أنا عندي الضغط من أيام ثانوي عام أما الشوجر فربنا عافيني منه ... شوف الموضوع بسيط من رأيي تغير التمبيليت أصلا وتحاول تخففها شوية..أن شاء الله تتصلح ولومحتاج أي مساعدة من أختك أنا موجودة مش تقلق..نورت

افروديت يقول...

فارس / الحقيقة أنا حاولت أدخل ع اللينك أكتر من مرة وفشلت لأنه طلعلي فيديو تاني خالص ومش أفتكر أبدآ أن هو ده اللي حضرتك تأصده.. هحاول تاني .. نورت يافارس

افروديت يقول...

قلب بلال / ههههههه.. أه عضم متعاص لحم شكله كده... من اللي حصل له يا بلال .. أسعدني تواجدك

افروديت يقول...

هتشوفوا / أيه ده بتتكلم عن مين .. طارق صاحب مدونة هتشوفوا بيغلط في الدستور ... معرفوش ياباشا ولا علقت عنده خالص ع أخر بوست ...سامحه ياحسني سامحه دا طارق ومش عارف حاجة... هههههههههه

Borsa يقول...

نتيجة الثانوية العامة 2010

نتيجة الثانوية العامة

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الثانوية العامة

نتيجة الثانوية العامة 2010

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الثانوية العامة

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الثانوية العامة

نتيجة شهادة الثانوية العامة

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الصف الثانى الثانوى

نتيجة الصف الثالث الثانوى

نتيجة الثانوية العامة المرحلة الاولى

نتيجة الثانوية العامة المرحلة الثانية

نتيجة الثانوية العامة بالاسم

نتيجة الثانوية العامة

نتيجة الثانوية العامة 2010 المرحلة الاولى والثانية - الصف الثانى و الثالث الثانوي

نتيجة الثانوية العامة 2010 المرحلة الاولى والثانية - الصف الثانى و الثالث الثانوي

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الثانوية العامة 2010

نتيجة الثانوية العامة 2010

نتيجة الثانوية العامة

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الثانوية العامة

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط انكش

نتيجة الثانوية العامة بالاسم انكش

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الثانوية العامة بالاسم فقط 2010

نتيجة الثانوية العامة بحث بالاسم

نتيجة الثانوية العامة البحث بالاسم

نتيجة الثانوية العامة 2010

نتيجة الثانوية العامة

Tarkieb يقول...

هههههه استني بقى معونة الشتا ده حلال فيه الصدقه

افروديت يقول...

طيب والصيف يموت من الحريعني ولا المفروض حد يطلع شاطر ويتبرع له برحله ل مارينا وربنالوراح هناك هيرجع دستور بصحيح... ميرسي يا تركيب ع مرورك نورت بجد

UncŁē Sam يقول...

فظيعه انتى بجد
يعجبنىىىىىىىىىىى
تفكيركـ
تحياااااااتى

افروديت يقول...

سولو/ ميرسي ع مرورك